PODCAST

Yayın Tarihi: 1 Nis 2012 | Çağrı Yalgın

Dr. Salih Özçubukçu ile kimya araştırmalarına dair

Cepyayınımızın bu ayki konuğu, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kimya Bölümü öğretim üyesi Y. Doç. Dr. Salih Özçubukçu.

Play

Dr. Salih Özçubukçu

Salih, geçen nisan ayından bu yana ODTÜ’de kendi laboratuvarında çalışıyor.

Kendisi ile hem nükleer atıkların ayrıştırılmasına yönelik araştırmaları, hem de popüler bilim çalışmaları üzerine söyleştik. Kendisine söyleşi için bir kez daha teşekkür ederiz.

Notlar

• Bahsi geçen makale: Salih Özçubukçu vd., 2011. Selective Recognition of Americium by Peptide-Based Reagents. Inorganic Chemistry 50:7937.
  • Söyleşide adı geçen lantanitler ve aktinitlerin periyodik cetveldeki yerlerini Şekil 1’de görebilirsiniz. Bunların asıl yeri ana kısımdaki açık pembe ve pembe renkli boş karelerdir, ancak cetveli fazla genişletmemek için cetvelin altında iki ek sıraya yerleştirilirler.

Şekil 1. Periyodik cetvel.

Etiketler: , , ,

Tampere Üniversitesi'nde doktora sonrası araştırmacı olarak mitokondri hastalıklarını genetik yöntemlerle inceliyor. Daha önce de Japonya'daki RIKEN Beyin Bilimleri Enstitüsü'nde sinir hücrelerinin uzantılarının oluşumundaki ırsi etmenleri inceleyerek Saitama Üniversitesi'nden doktora almıştı. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Bornova Anadolu Lisesi mezunu.

One Response to Dr. Salih Özçubukçu ile kimya araştırmalarına dair

1. Murat Pınar says:

Çok başarılı bir röportaj olmuş; Salih Bey’e çalışmalarında ve “Popüler Kültürde Kimya” dersinde başarılar diliyorum. Dersiniz çok yaratıcı bir düşüncenin eseri; bu sayede öğrenciler günlük hayatımızda, tv’de ve yerküre üzerinde kimyanın hayatlarımıza ne şekilde fayda/zarar sağladığını daha açık bir şekilde görebilirler. Saygılar.