SOLUK MAVİ NOKTA 2013

cassini

NASA’ya ait Cassini uzay aracı, aynı kareye hem Saturn halkalarını, hem de dünyamızı sığdırdı.            (Kaynak: NASA./JPL – Caltech/ Space Science Institute)

Bu sayımızda, ayın fotoğrafı köşemizde, çok çok uzaklardan mavi gezegenimize bakıyoruz.

Fotoğraf: NASA/ JPL – Caltech / Space Science Institute
Makine: Cassini Uzay Aracı

Yüksek çözünürlük için tıklayın.

Bu olağanüstü fotoğraf, 19 Temmuz 2013 tarihinde, NASA’ya ait Cassini uzay aracındaki geniş açılı kamera tarafından, Dünya’dan 1.44 milyar kilometre uzaklıktan çekildi.  Fotoğrafta, Saturn’ün halkaları, gezegenimiz Dünya, ve uydusu Ay aynı kareye sığmış görünüyor.

Cassini, Satürn’ün halkalarını detaylı inceleme amacı ile 33 seri fotoğraf çekti. Bu fotoğraf, halkalarla birlikte Dünya’nın da yer aldığı tek kare.

Fotoğrafta, Satürn’ün karanlık yüzü ve F, G ve E halkaları net olarak görülüyor.

Çekilen bu fotoğraf netliği ve çarpıcılığına rağmen, Dünya’nın en uzaktan çekilmiş fotoğrafı değil. Daha önceki sayılarımızda, 1990 yılında Voyager I uzay aracı tarafından Dünya’dan 6.4 milyar kilometre uzaktan çekilen ve Carl Sagan’ın Soluk Mavi Nokta kitabına ilham olan fotoğrafı sizlerle paylaşmıştık.

Etiketler: , , , , ,

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden mezun olduktan sonra ABD'de Sağlık Yönetimi üzerine yüksek lisans ve ardından gene ABD'de tıbbi bilişim ve proje yönetimi üzerine danışmanlık yaptı. Halen Stanford Üniversitesi Çocuk Hastanesi'nde Bilgi İşlem Direktörü olarak çalışıyor. Çeşitli bilim dışı iddiaları ve hurafeleri inceleyen Yalansavar isimli blogun kurucusu ve yazarıdır.