Haberler:

• ABD’li araştırmacılar otizmli insanlardan alınan sinir hücrelerinin normal insanlara göre daha fazla büyüdüğü ve bağlantı oluşturduğunu keşfettiler. Otizmin sebebinin erken beyin gelişiminde anormal gelişme gösteren bu hücreler olduğu sanılıyor.

Kaynak:

• 17 Haziran’da meydana gelen 200 milyon ışık yılı uzaklıktaki aşırı parlak patlamadan elde edilen X ışınları ve radyo dalgaları analiz edildi. Verileri birleştiren araştırmacılar, bir yıldızın karadelik ya da nötron yıldızı oluşturmak üzere çöktüğü anı net olarak keşfetmiş olabileceklerini duyurdular.

Kaynak:

• İtalyan mühendisler deniz suyundan içme suyu elde etmede kullanılabilecek ucuz bir cihaz icat ettiler. Güneş enerjisiyle çalışan cihaz, güneş alan metrekare başına günde 20 litre içme suyu üretiyor.

Kaynak:

• Newcastle Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmada 927 aile ağacı incelenerek çocuğun erkek mi yoksa kız mı olacağının, büyük ölçüde babanın erkek ve kız kardeş sayısıyla ön görülebileceği ortaya kondu. Henüz keşfedilmeyen bir genin, spermlerdeki X ve Y sıklığını kontrol ettiği düşünülüyor.

————————————-

Seslendirenler: Saynur Birsu Dönen , Doğukan Güzelşen

Müzik: Zamanusta, “Kararlı Denge”

About the Author
Açık Bilim Podcast Kanalı, 2011 yılından bu yana aktif olan, ücretsiz bilim yayınları içeren bağımsız bir bilim medyasıdır.